Obchodné podmienky
1.
Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné a reklamačné
podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej
zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Pastier, s.r.o.
so sídlom Nosice 134, 020 01 Púchov, IČO: 55392377, zapísaný v
Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, vložka č. 45203/R
(ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa
a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Pastier, s.r.o. so
sídlom Nosice 134, 020 01 Púchov, IČO: 55392377, zapísaná v Obchodnom
registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, vložka č. 45203/R
DIČ: 2121982929
Prevádzka:
Nosice 134, 020 01 Púchov
Telefón: +421-948 505 256
Email: kontakt@pastier.sk
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia
(SOI)
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky
kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru a Právny
odbor
tel. č.: 032/ 640 01 09, fax č.
032/640 01 08
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
- Tieto obchodné a reklamačné podmienky
v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú
neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci
a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú
podmienky odchylne od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a
reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť
v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na
vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú
uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Doplnkovou
zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok rozumie
zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá
služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný
alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich
dohody.
- Zobrazená
kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci nezahŕňa daň z pridanej hodnoty nakoľko
predávajúci nie je platcom DPH. Uvedené ceny na internete sú tak konečnými
cenami. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom
tovare nie je uvedené inak.
- Ceny
sú orientačné. Predávajúci upozorňuje, že pri všetkých druhoch tovaru
ponúkaných v e-shope nemožno vzhľadom na ich povahu určiť konečnú cenu
vopred (syrové produkty nie sú váhovo presne kalibrované). V popise
produktu nájdete jeho orientačnú váhu a množstvo.
- Výrobky
s premenlivou váhou spoznáte, že v názve výrobku je označenie
„cca“. „Cca“ znamená približná váha výrobku a cena v
e-shope je uvedená za presných 250g, 500g (príp. 220g,…). U takéhoto
tovaru bude Kupujúci oboznámený s konečnou cenou pri prevzatí objednávky.
V prípade, že sa bude výsledná cena líšiť oproti najvyššej či najnižšej
predpokladanej cene vychádzajúcej z najvyššej či najnižšej predpokladanej
váhy či množstva uvedeného v popise tovaru o menej ako 15 %, potom sa má
za to, že kupujúci s takouto odchýlkou súhlasí. Pokiaľ je táto odchýlka
väčšia, potom má Kupujúci právo odmietnuť prevziať tovar s cenou
zodpovedajúcou príslušnej odchýlke. Príklad: Orientačná váha tovaru je 0,85
až 1,15 kg pri jednotkovej cene 10 EUR za 1 kg. V prípade, že zákazníkovi
bude doručený tovar vážiaci 0,85 – 1,15 kg pri cene 8,5 – 11,5 EUR, potom
sa výsledná cena oproti najvyššej ani najnižšej predpokladanej cene nelíši
o viac ako 15 %. V prípade, že zákazníkovi bude doručený tovar vážiaci 1,5
kg, ktorého cena činí 15 EUR, potom sa výsledná cena oproti najvyššej
predpokladanej cene (predpokladaná cena
je 11,5 EUR a navýšená cena je 15 EUR) líši o viac ako 20 % a
zákazník sa môže pri doručení rozhodnúť, či má o takýto tovar aj naďalej
záujem alebo ho odmietnuť.
- Predávajúci
si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek
internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené
pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
- V prípade,
že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych
predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo
v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci
uplatniť svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
2.
Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
- Návrh
na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke
predávajúceho, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom
ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim
za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke
(ďalej len „objednávka“).
- Následne
po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu
automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického
systému predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“).
Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky
ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
- Potvrdenie
doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená
objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
- Predávajúci
následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či
bola objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia
objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve
a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy,
ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj
o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste,
kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach,
spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia
tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo,
IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné
potrebné údaje. Akceptácia môže prebehnúť aj telefonicky a podmienky
budú dohodnuté tiež telefonicky.
- Kúpna
zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej,
telefonickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
- Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným
a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky
kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných,
platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
a. o
hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom
použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
b. o
obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a v čl. týchto obchodných
a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
c. o
telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre
kontakt kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
d. o
adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo
služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. týchto obchodných
a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
e.
o celkovej cene tovaru a všetkých ostatných
cenách ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť
vopred, spôsobe, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie,
poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky
nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
f.
o platobných podmienkach, dodacích podmienkach,
o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu,
o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností
a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
g. o
informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach,
lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval
v čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
h. o poskytnutí
formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. a v prílohe
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň
poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho
i.
o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej
zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa
§ 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon
o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku„), a ak odstúpi od
kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie
je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. týchto obchodných
a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
j.
o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu
cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o
službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl.
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
k. o okolnostiach,
za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl.
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
l.
o poučení o zodpovednosti predávajúceho za
vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka
informoval v čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
m. o existencii
a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa
prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju
výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii
a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru
alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a čl. týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
n. o
existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal
dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť
alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho,
o. o
dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu
uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky
predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré
sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
p. o
minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak
z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
q. o
povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku
na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie
vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval
na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
r. o
funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie
elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
s. o kompatibilite
elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých
predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré
sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
t.
o možnosti a podmienkach riešenia sporu
mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa
predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
u. o
úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony
popísal v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
v. o
tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a
je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
w. o tom,
že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho.
- Ak
predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných
poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2. písm. e týchto obchodných
a reklamačných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru
podľa bodu 8. týchto obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci
nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
3.
Práva a povinnosti predávajúceho
- Predávajúci
je povinný:
a. dodať
na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar
v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo
vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b. zabezpečiť,
aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c. bezodkladne
po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť
kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči,
napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie
uvedené v bode 2. Odstúpenie od zmluvy možno realizovať priamo vyplnením formulára
na internetovej stránke.
d. odovzdať
kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe
všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady
predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku uvedený
na etiketách výrobkov, záruku na etiketách výrobkov, dodací list, daňový
doklad).
- Predávajúci
má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za
dodaný tovar.
4.
Práva a povinnosti kupujúceho
a. prevziať
objednaný a dodaný tovar,
b. zaplatiť
predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane
nákladov na doručenie tovaru,
c. potvrdiť
v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním
poverenej osoby, prevziať si bloček (doklad o úhrade tovaru),
- Kupujúci
má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami.
5.
Dodacie a platobné podmienky
- Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej
zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu
bezodkladne, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak
predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety,
kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej
primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej
primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
- Dodacia
lehota sa dohodne medzi predávajúcim a kupujúcim. Za splnenie dodávky
sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
- O dodaní/prevzatí
tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom alebo telefonicky.
- Kupujúci
je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré bolo vzájomne dohodnuté
(ďalej len „Miesto“). Kupujúci je povinný prevziať tovar
v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom,
povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej
zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej
len „Časový rozsah“).
- V prípade, ak predávajúci dopraví tovar
kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný
prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú
splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru, zaplatiť
dohodnutú cenu a prijať bloček o úhrade alebo podpísať protokol
o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia
osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu
kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý
okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa
rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou
osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu
o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim
alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
- Ak
bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na
Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak
kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy
neprevezme tovar do 2 dní po márnom uplynutí Časového
rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za
vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné
doručenie tovaru na Miesto.
- Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda
tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu
predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru a/alebo
v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru,
resp. chýba objednaný tovar) je zástupca predávajúceho povinný na žiadosť
kupujúceho vyhotoviť Zápis o škode s uvedením rozsahu a povahy
vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí kupujúci. Na základe takto
vyhotoveného zápisu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci
odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie
tovaru s vadou a následne v zmysle čl. týchto obchodných
a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru
u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci
odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené
náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.
- Kupujúci
je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej
v bode 2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť
kúpnej ceny bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14
dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom aký použil
kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom
spôsobe vrátenia bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.
6.
Kúpna cena
- Kúpna
cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim
a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len „kúpna
cena„). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky
vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu
v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu
elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny
v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie
novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo
písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
- Kupujúci
je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu v hotovosti. Tovar predávajúci
dodáva vlastnými vozidlami. Okrem rozvozu si kupujúci môže po
vybavení objednávky vyzdvihnúť tovar aj na dohodnutom mieste (osobný
odber) na adrese Nosice č.134, 020 01 Púchov.
- V prípade,
ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za
deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet
predávajúceho.
- Kupujúci
je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar
v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
- V prípade,
ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania
tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej
ceny za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie
tovaru kupujúcemu.
7.
Nadobudnutie vlastníctva a prechod
nebezpečenstva škody na tovare
- Prevzatím
tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na
kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú
v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990
Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon„),
nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej
ceny za tovar.
- Nebezpečenstvo
škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo
tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo
od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas,
tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom
a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný
poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
- Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť,
má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci
môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada
týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady
vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
- Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a
ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má
kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady,
ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo
pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Predávajúci
poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622
Občianskeho zákonníka (bod . až . týchto obchodných a reklamačných
podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623
Občianskeho zákonníka (bod . až . týchto obchodných a reklamačných
podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci
mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
- Predávajúci
zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR
a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho.
- Na
vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok
predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných
podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným
poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru
vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť v súlade
s ust. § 18 ods. 1 Zákona v čase pred uzavretím kúpnej
zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci
mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
- Reklamačný
poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
- Kupujúci
má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť
za vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá
výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
- Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo
uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade
s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne
predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť
si svoje právo podľa bodov 2. až 8. týchto obchodných a reklamačných
podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo
forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený
na príslušnej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Zásielky na
dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení
o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie,
najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň
uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633
Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj
u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie reklamácie (ďalej len „určená
osoba“).
- Reklamačné
konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom,
kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a.
doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie
predávajúcemu,
b. doručenie
reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe,
c.
doručenie prístupových kódov, hesiel a pod.
k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na
riadne vybavenie reklamácie;
- Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu
potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej
predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je
povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí
spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 2. až 8.
týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho
zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8. týchto
obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho
zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov
diaľkovej komunikácie (internetovej komunikácie), predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu
spolu s reklamovaným tovarom.
- Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo
svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho
zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu
o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho,
ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná
určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v
zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba
reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť
aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
tovaru za nový tovar.
- Ak
medzi kupujúci a predávajúcim vznikne rozpor v uznaní reklamácie,
môže sa vybaviť reklamácia
zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného
autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska
určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať
úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s
odborným posúdením tovaru.
- Ak
kupujúci reklamáciu výrobku a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá
reklamáciu vybavuje, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť,
komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar
zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba
neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie
tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- Záruka
sa nevzťahuje na vady na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy
predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím
k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
- Predávajúci
si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar
s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
- Predávajúci
nezodpovedá za vady tovaru:
a. ak
kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za
vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
b. ak
je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
c. ak
vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú spôsobu
použitia a skladovacích podmienok tovaru.
d. ak
vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,
e. ak
vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním
v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo
všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
f.
ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru
neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
g. ak
vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným
zhoršením,
h. ak
vada tovaru vznikla neodborným zásahom alebo poškodením,
i.
ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru
k tomu neoprávnenej osoby.
20. Ak
zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol
zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil predávajúcemu v
súlade s bodom 8. týchto reklamačných a obchodných podmienok,
neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že
reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.
- Predávajúci
je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:
a. odovzdaním
opraveného tovaru,
b. výmenou
tovaru,
c. vrátením
kúpnej ceny tovaru,
d. vyplatením
primeranej zľavy z ceny tovaru,
e. písomnou
výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f.
odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
- Predávajúci
je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení
reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie osobne.
- O výsledku
vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne
po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň
mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený
doklad o vybavení reklamácie.
- Záručná
doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne
prípady stanovená záručná doba iná (doba spotreby tovaru). V prípade
kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky,
alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
- V
prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa
uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od
prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
- Pokiaľ
ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8. týchto reklamačných a obchodných
podmienok nasledujúcim spôsobom:
a. predávajúci
zabezpečí odstránenie vady, alebo
b. predávajúci
vadný tovar vymení.
- Pokiaľ
ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci
neurčí bezodkladne podľa bodu 8. týchto reklamačných
a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená,
predávajúci reklamáciu vybaví odstránením výmenou tovaru.
- Pokiaľ
sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát
opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych
odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný
ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia
kupujúceho podľa bodu 8. týchto reklamačných a obchodných podmienok
reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a. výmenou
tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov,
alebo
b. v prípade,
že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením
kúpnej ceny za tovar.
- Vybavenie
reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení
reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.
týchto reklamačných a obchodných podmienok.
- Pre
účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje
výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
- Pre
účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje
výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
- Oprávnenie
kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil
svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru
podľa bodu 8. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované
a bez ohľadu na výsledok reklamácie bude prípadné opätovné uplatnenie
reklamácie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu)
zamietnuté.
9. Osobné
údaje a ich ochrana
- Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na
účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je
fyzickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje
meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo
telefónu a e-mailovú adresu.
- Zmluvné
strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia
a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou,
povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno,
adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo
telefónu a e-mailovú adresu.
- Kupujúci,
ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže
kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj
zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke
elektronického obchodu v časti „Môj účet“.
- Predávajúci
týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia
Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o
ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom
pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné
nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“),
predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese
uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho
súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho
bude vykonávané predávajúcim v rámci predzmluvných vzťahov s
kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na
plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo
zmluvných strán.
- V zmysle
čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže predávajúci po doručení objednaného
tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať
osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na
e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách
a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.
- Predávajúci
sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať
a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
- Predávajúci
vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia,
bude osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach.
- Predávajúci
vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje kupujúceho vždy
osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa
tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý
zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s
osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia
kúpnej zmluvy.
- Kupujúci
bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred
odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným,
zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a. svoje
identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a
reklamačných podmienok preukazujúce totožnosť predávajúceho,
b. kontaktné
údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,
c. účel
spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi
predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,
d. že
požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho
vybavenia a doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnúť,
e. ak
sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným
záujmom, ktorý predávajúci sleduje, je priamy marketing,
f.
identifikačné údaje tretej strany, ktorou je
spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje
iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
g. dobu
uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
- Predávajúci
vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi
a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne
záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
- Predávajúci v súlade s Nariadením poskytuje
kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:
a. totožnosť
a kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných prípadoch
zástupcu predávajúceho,
b. kontaktné
údaje prípadnej zodpovednej osoby,
c. účely
spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
d. ak
sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré
sleduje predávajúci alebo tretia strana,
e. okruh
príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
f.
v relevantnom prípade informáciu
o tom, že predávajúci zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny
alebo medzinárodnej organizácii,
g. dobu
uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
h. informácie
o existencii práva požadovať od predávajúceho prístup k jeho osobným
údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania
alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,
i.
právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
j.
informácie o tom, či je poskytovanie
osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá
je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje,
ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,
k. existenciu
automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;
12. Kupujúci
má právo získať od predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú
a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za
akékoľvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci požiada môže predávajúci účtovať
poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
- Ak
kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu písomne alebo elektronicky a z
obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu ,
žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.
- Kupujúci
má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o
ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho
marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí
s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto
spracúvanie, predávajúci ukončí spracúvanie osobných údajov na účely
priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu
a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a
nebudú spracúvať.
- Kupujúci
pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať
o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť
zákonný zástupca.
- Predávajúci prijme vhodné opatrenia s cieľom
poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode
v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej
forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne
informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými
prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.
- Informácie
o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne
predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do
jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
- Predávajúci
oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa
pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje
kupujúceho nebudú poskytnuté a sprístupnené žiadnym tretím stranám.
10.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Ak
predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej
zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca,
dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil
výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu
splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z
dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré
možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu
v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, je predávajúci povinný o
tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný
ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť
od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku ak kúpna zmluva ešte
nebola uzavretá. Stornovať objednávku môže kupujúci telefonicky alebo
doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej
zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných
a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už
zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez
zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom aký
použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na
inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie
poplatky.
V prípade, ak kupujúci
v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani
neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy
a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci
je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
Ak predávajúci nie je
z vyššie uvedených dôvodov schopný dodať kupujúcemu tovar v cene,
ktorá je uvedená v objednávke a túto skutočnosť oznámi kupujúcemu
pred záväznou akceptáciou objednávky, predávajúci nie je povinný akceptovať
návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy.
V prípade, ak kupujúci
odstúpi od kúpnej zmluvy, resp. stornuje objednávku z dôvodov uvedených
v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je
predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej
zmluve bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom aký použil kupujúci pri
svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia
bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.
- Kupujúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade
s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku“). Na všetok ponúkaný tovar sa
poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak. Na
potravinárske výrobky sa vzťahuje stanovená záručná doba, ktorá je uvedená
na každom výrobku. Minimálna trvanlivosť potravinárskych výrobkov, ak
predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. §
3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Kupujúci
má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať
obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“
obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a
funkčnosti tovaru.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť
v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou
dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru,
a. tovary
objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b. dodáva
tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c. na
základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa
prevzatia prvého dodaného tovaru.
- Kupujúci
môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred
začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť
písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k
odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom
nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných
a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje
za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané
predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona
o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho
bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať
informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý
tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, najmä
identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú
špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté
plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
- Ak
kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá
doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby
v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov
a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3
a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie
služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
- Kupujúci
je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní
odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla
prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že
si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných
podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu
najneskôr v posledný deň lehoty.
- Kupujúci
je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej
dokumentácie.
- Kupujúci
znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že
ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm.
i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Kupujúci
zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku
takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ
nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil
informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa §
3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Predávajúci
je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký
použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na
inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto
súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
- V
prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý
je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť
predávajúcemu:
a. hodnotu,
o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho
zákonníka v skutočnej výške
b. náklady,
ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do
pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru.
15. Kupujúci
je povinný v zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok
uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou
tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
- V
súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
·
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa,
·
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale,
ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických
dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
·
predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných
v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
·
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju
povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
·
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na
hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
·
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy
po plnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
17. Ustanovenia
čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty
nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona o
ochrane spotrebiteľa.
11.
Záverečné ustanovenia
- V prípade,
ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena
musí mať písomnú formu.
- Zmluvné
strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme
e-mailových správ.
- Na
vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č.
22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona
č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov
a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku a Obchodného zákonníka.
- Pokiaľ
spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má
možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci
na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo
dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.
391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov.
- Príslušným
subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s
predávajúcim Pastier, s.r.o. je Slovenská obchodná
inšpekcia P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná
oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho
riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo
voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia
spotrebiteľských sporov sa obráti.
- Spotrebiteľ
môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť
platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej
stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Tieto
obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu
uzavretím kúpnej zmluvy.
- Kupujúci
bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil,
že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal
ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Nosiciach dňa 01.04.2025
Príloha č. 1 Formulár na odstúpenie od zmluvy
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od
zmluvy)
Formulár
na odstúpenie od zmluvy
Príloha č. 2 Reklamačný
protokol
Reklamačný
protokol
Príloha č. 3 Poučenie o uplatnení práva kupujúceho
na odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
Ak nakupujete ako spotrebiteľ, máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez
uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa keď Vy alebo Vami určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom
rozhodnutí odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad
listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adrese Pastier, s.r.o., so sídlom
Nosice č. 134, 020 01 Púchov. E-mail: kontakt@pastier.sk, Tel: 0948 505 256.
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy,
ktorý sa nachádza ako príloha č. 1 obchodných a reklamačných podmienok. V
prípade záujmu máte možnosť vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od
kúpnej zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od kúpnej
zmluvy aj elektronicky prostredníctvom našej internetovej stránky www.pastier.sk.
Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám bezodkladne
potvrdíme e-mailom, resp. na inom trvanlivom nosiči.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o
uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na
odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Ak je predmetom kúpnej zmluvy kúpa tovaru, môžete od kúpnej zmluvy odstúpiť aj
pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste
uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné
náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob
doručenia, ktorý ponúkame ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom
zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu. Platby Vám budú vrátené
bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám
bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada
bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ
ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania
akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť
na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť,
podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu sídla spoločnosti bez
zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr pred uplynutím záručnej doby.
Na potravinárske výrobky sa vzťahuje stanovená záručná doba, ktorá je uvedená
na každom výrobku. Minimálna trvanlivosť potravinárskych výrobkov. Priame
náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Upozorňujeme Vás, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedáte za
akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním
v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký
je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.